Hodnocení
"Chybu" nechápeme jako něco nežádoucího, ale naopak jako prostředek možného poučení a růstu, jako běžnou součást učení, směrování, života. (Není špatně - ani dobře, prostě je, směruje nás to někam. Otázka zní - chceme tam?)
Reflexi svých znalostí si žáci mohou prověřit v průběžných drobných hravých testech, hrách, činnostech, které se společně konzultují, vždy s důrazem na konstruktivní řešení.
Jako velmi přínosné se také jeví sebehodnocení dítěte (různými hravými formami)
a tripartitní schůzky (učitel - rodiče - dítě).
Dalším zdrojem informací o vývoji a pokroku dítěte v procesu učení jsou:
- portfolia, pracovní listy
- mapy učiva - umožňují stanovit učební cíle pro žáky srozumitelným způsobem - žáci se učí spoluzodpovědnosti za svůj proces učení a vlastnímu sebeřízení.
- výkresy, výrobky, výtvory,...
- účast na projektech, atd.
Příklad individuální mapy učiva- Český jazyk - Psaní